Nem mindegy milyen gumit használsz!
2011.06.10. 16:00Van bordázott, rücskös, különleges méretű, sima és persze van használt is. Nem, én most nem a kondomról fogok írni, bár ott sem mindegy, hogy a két fél épp melyiket szereti kényszerből, ráadásul használt gumihoz némi fetisizmus is szükségeltetik. Sokkal inkább voltam kíváncsi arra, hogy vajon a drift versenyzők a gumiabroncsok fejlesztéseit mennyire követik nyomon vagy használják tudatosan, hogy eredményesebbek lehessenek. Miután a profi mezőny jelentős része a FederalTire-t használja, így megkértük a magyarországi képviselet munkatársát Papp Pétert, hogy árulja el nekünk, milyen fortélyokat lehet bevetni egy-egy dobogós helyezés elősegítése érdekében. Péter maga is drift versenyzői múlttal rendelkezik és a hazai forgalmazó a speciális gumik tesztelését pedig nem másra, mint a kétszeres magyar drift bajnok és a 2009-es Európa bajnok Kerényi Ádámra bízza.
Úgy vélem ez elegendő ahhoz, hogy ne csak üres marketing frázisokat pufogtassak. A Federal háza táján fontos, hogy a gumiabroncsokat a klienseknek testre szabottan forgalmazzák, a maximális teljesítmény elérése érdekében. Ez lehet akár a kiemelkedő tapadású és erősített szerkezű utcai (595 Super Steel) vagy a versenycélokra is fejlesztett 595 RS-R. Mindkettőt használják előszeretettel drift körökben, mely legalább annyira prémium kategória, mint vetélytársai a Toyo, illetve a Yokohama. Igen ám, de az ár sem mindegy, ha driftről beszélünk, márpedig a Federal szerencsére nagyon szereti a drift versenyzőket!
Az utóbbi évek lóerő hajhászása és az autók technikai fejlődése ugyanakkor fontos kérdéseket vetett fel, mivel sokan küzdenek azzal, hogy a teljesítmény jelentős százaléka elvész, ha nincs megfelelő tapadás a kontrolált csúszás közben. Azt már lassan meg sem kell említenem, hogy a Pro kategóriában szinte mindenki új gumikat használ. Mivel most a Federal-ra korlátozódott látásköröm, így azt is megtudtam, hogy elől RS-R, míg hátul a sima utcai 595-öst szeretik eldurrantani, vagy rongyosra használni verseny közben. A Federal álláspontja szerint azonban rövidesen jelentős előrelépés várható, mivel a 350 LE feletti motorral és kiegyensúlyozott stabil tudással rendelkező Drifterek képessége talán már elérte azt a szintet, hogy hátul is a nagyobb tapadást biztosító RS-R-t használják. A többlet tapadás jelentős sebesség növekedést fog eredményezni, így a tsuiso csatákban előnyt és látványos javulást hozhat annak aki belevág. Persze kell hozzá sok elszántság, tapasztalat, és bátorság is (20-30% tempónövekedés nem csekélység), no meg persze némi pénz. A FEDERAL viszont kialakított olyan versenyzőknek szóló RS-R kedvezményeket melyek az elérhető kategóriába árazzák azt. A két típus közötti különbség, hogy kitérjek a specifikációkra,- lényegében annyi, hogy az RS-S abroncs szerkezetében és összetételében is más. Üzemi hőmérséklete magasabb (85 Celsius akár) szemben az utcai gumik általános 60-70 fokával, így versenyzés közben kevésbé melegszik túl a gumi, jobb tapadás és picit hosszabb élettartam érhető el ez által. És, hogy egy titkot is eláruljunk,- annak érdekében, hogy a gumik hátul tartósabbak legyenek érdemes gyakran hűteni őket, esetenként akár vízzel lelocsolni a futamok között, hogy tovább bírják a megpróbáltatásokat.
A FederalTire most szombaton a Lóerők Éjszakáján újra felajánlott egy pár gumiabroncsot annak, aki a legdurvább tsuiso csatát mutatja meg nekünk a Hell Drift OB 3 futamán! És ha az információnk nem csalnak, akkor Kerényi Ádám is bizonyítja nekünk június 25-én Parádsasváron, hogy a Federal RS-R-el mennyire komolyat lehet autózni akár a Mátrában.
Bővebb információ a Federal abroncsokról: www.federaltire.hu
Forgalmazás: www.driftgumi.hu
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.