Drifted.hu - Facebook

Hungarian Drifters

Hegyi Drift

Címkék

2011 (1) 9. (1) ádám (1) adam frank (1) ae86 (1) amatőr (1) ámon olviér (1) autolabor (2) autólimbó (2) autómánia (1) automap (1) autó találkozó (1) bajnoksag (1) bajnokság (89) balaz (1) bauer bence (1) bdc (2) bélapátfalva (6) bélkő (4) bélkő-hegy (4) bemutató (1) biggy (2) bírálás (1) blog (1) bmw (12) bojan kurbalija (3) brands (1) camaro (2) cepsa (1) clark (1) corolla (1) d1 (1) d1gp (1) daijiro yoshihara (1) dance (1) dan chapman (1) dely domonkos (1) Drfit Allstars (1) drfting.hu (1) drift (86) driftallstars (3) drifted (24) drifted.hu (3) drifter (28) driftgp (111) Drifting (1) drifting (55) drifting.hu (17) driftob (1) drift allstar (1) drift allstars (3) drift autósport (1) drift bajmokság (1) drift bajnokság (19) drift bírók (1) drift csapatok (1) drift eb (3) drift edzés (2) drift jamboree (1) drift nyári tábor (1) drift pontozás (1) drift tököl (6) drift trike (1) drift verseny (22) drift versenyző (1) duel (1) ebisu (2) edzés (3) edzőtábor (1) eedc (4) egri programok (2) éjszakája (1) énekes (1) europe (1) fanat x (1) fastfive (1) federal (12) ferrari (3) fesztivál (1) fiesta (1) flash (2) ford (4) formulad (2) fotó (1) fotópályázat (3) fusion (1) galacs (4) galacs gábor (1) giltner (1) girlytools (1) grid (1) grózinger (3) grózinger zsolt (1) gtt (1) gymerra (1) gymjhana grid (1) gymkhana (58) Gymkhana (1) gymkhana. (1) gymkhanaut (1) gymkhanauta (11) gymkhana verseny (1) györgy szilveszter (3) gyorsulás (26) GyorsulásiFutam (1) hachiroku (1) hairhungary (2) hajátültetés (2) hajbeültetés (2) hajhullás (1) halálos iramban (1) hegyidrift (4) hegyi drift (8) Hegyi Drift (1) hegyi felfutás (2) hegyi verseny (6) hell (31) hifi (1) hobby (1) honza (1) horváth feri (1) hunakamo (2) hunkamo (1) hvtm (1) imamura (1) james dean (1) james deane (1) jász attila (1) játék (2) jdm (2) jszv (1) juha (1) július (1) kakucs (1) kakucsring (1) kamion (1) kecskemét (3) kenwood (1) ken block (4) képek (5) kerényi ádám (5) kicker (3) king (1) king of europe (2) King of Europe (1) koe (11) kompresszor (1) kopaszodás (1) különdíj (1) kumho (1) kunmadaras (1) lakyboy (13) lfs (1) lóerők (1) lóerők éjszakája (17) Lóerők Éjszakája (1) m3 (1) madmike (1) magyarország (1) Magyar Drift Nap (1) Magyar Drift Szövetség (1) majális (4) máriapócs (24) mark luney (1) márton zoltán (1) matsuri (1) matt carter (1) mazda (1) megközelítés (1) mercedes (2) mester jános (1) mike ryan (1) mob (2) mustang (1) mycar (1) nagypálya (1) nagy ádám (3) nanoenergizer (3) nerom3 (2) niki (3) nissan (4) nyereményjáték (1) nyitrai attila (1) of (1) oktatás (1) parádsasvár (3) pgarage (1) photowheel (1) pickup (3) porkoláb (1) programok egerben (1) puci (12) queen of europe (1) rabócsiring (22) rabócsiriring (1) räikkönen (1) rally (1) rallyheart (2) rc (1) red crab (1) remmo niezen (1) reptér (1) rintanen (1) románia (2) rozovics tamás (2) rtl klub (1) rx7 (1) saito (1) sajtótájékoztató (1) sebesség fesztivál (7) shop (1) sierra (1) silvia (1) simon csaba (1) sporttv (1) sportverda (1) steven brooks (1) street (3) sung kang (1) szabó szilárd (1) szántó (3) szántó niki (2) szántó nikolett (1) szekeres (2) szerbia (1) szerszám (1) szezonnyitó (1) szuper levente (2) taszár (2) tér (1) tipe (1) tököl (26) tököli (1) tököli reptér (1) tököl drift (3) tordai istván (1) totalcar (1) tóth géza (8) touge (13) toyota (2) tsuiso (2) tudi (1) tuning (2) tv (3) v8 (2) varga (4) varga tamás (2) végső összecsapás (4) verseny (1) video (27) virtuál (1) vtart (1) xlsport (1) z4 (4) zacc (3) zángó zoltán (1) zentai (10) zora (2)

Nem mindegy milyen gumit használsz!

Van bordázott, rücskös, különleges méretű, sima és persze van használt is. Nem, én most nem a kondomról fogok írni, bár ott sem mindegy, hogy a két fél épp melyiket szereti kényszerből, ráadásul használt gumihoz némi fetisizmus is szükségeltetik. Sokkal inkább voltam kíváncsi arra, hogy vajon a drift versenyzők a gumiabroncsok fejlesztéseit mennyire követik nyomon vagy használják tudatosan, hogy eredményesebbek lehessenek. Miután a profi mezőny jelentős része a FederalTire-t használja, így megkértük a magyarországi képviselet munkatársát Papp Pétert, hogy árulja el nekünk, milyen fortélyokat lehet bevetni egy-egy dobogós helyezés elősegítése érdekében. Péter maga is drift versenyzői múlttal rendelkezik és a hazai forgalmazó a speciális gumik tesztelését pedig nem másra, mint a kétszeres magyar drift bajnok és a 2009-es Európa bajnok Kerényi Ádámra bízza.


Úgy vélem ez elegendő ahhoz, hogy ne csak üres marketing frázisokat pufogtassak. A Federal háza táján fontos, hogy a gumiabroncsokat a klienseknek testre szabottan forgalmazzák, a maximális teljesítmény elérése érdekében. Ez lehet akár a kiemelkedő tapadású és erősített szerkezű utcai (595 Super Steel) vagy a versenycélokra is fejlesztett 595 RS-R. Mindkettőt  használják előszeretettel drift körökben, mely legalább annyira prémium kategória, mint vetélytársai a Toyo, illetve a Yokohama. Igen ám, de az ár sem mindegy, ha driftről beszélünk, márpedig a Federal szerencsére nagyon szereti a drift versenyzőket!

Az utóbbi évek lóerő hajhászása és az autók technikai fejlődése ugyanakkor fontos kérdéseket vetett fel, mivel sokan küzdenek azzal, hogy a teljesítmény jelentős százaléka elvész, ha nincs megfelelő tapadás a kontrolált csúszás közben. Azt már lassan meg sem kell említenem, hogy a Pro kategóriában szinte mindenki új gumikat használ. Mivel most a Federal-ra korlátozódott látásköröm, így azt is megtudtam, hogy elől RS-R, míg hátul a sima utcai 595-öst szeretik eldurrantani, vagy rongyosra használni verseny közben. A Federal álláspontja szerint azonban rövidesen jelentős előrelépés várható, mivel a 350 LE feletti motorral és kiegyensúlyozott stabil tudással rendelkező Drifterek képessége talán már elérte azt a szintet, hogy hátul is a nagyobb tapadást biztosító RS-R-t használják. A többlet tapadás jelentős sebesség növekedést fog eredményezni, így a tsuiso csatákban előnyt és látványos javulást hozhat annak aki belevág. Persze kell hozzá sok elszántság, tapasztalat, és bátorság is (20-30% tempónövekedés nem csekélység), no meg persze némi pénz. A FEDERAL viszont kialakított olyan versenyzőknek szóló RS-R kedvezményeket melyek az elérhető kategóriába árazzák azt. A két típus közötti különbség, hogy kitérjek a specifikációkra,- lényegében annyi, hogy az RS-S abroncs szerkezetében és összetételében is más. Üzemi hőmérséklete magasabb (85 Celsius akár) szemben az utcai gumik általános 60-70 fokával, így versenyzés közben kevésbé melegszik túl a gumi, jobb tapadás és picit hosszabb élettartam érhető el ez által. És, hogy egy titkot is eláruljunk,- annak érdekében, hogy a gumik hátul tartósabbak legyenek érdemes gyakran hűteni őket, esetenként akár vízzel lelocsolni a futamok között, hogy tovább bírják a megpróbáltatásokat.

A FederalTire most szombaton a Lóerők Éjszakáján újra felajánlott egy pár gumiabroncsot annak, aki a legdurvább tsuiso csatát mutatja meg nekünk a Hell Drift OB 3 futamán! És ha az információnk nem csalnak, akkor Kerényi Ádám is bizonyítja nekünk június 25-én Parádsasváron, hogy a Federal RS-R-el mennyire komolyat lehet autózni akár a Mátrában.

Bővebb információ a Federal abroncsokról: www.federaltire.hu
Forgalmazás:
www.driftgumi.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://drifted.blog.hu/api/trackback/id/tr775167106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása