Lóerők Éjszakája - Beszámoló
2011.06.16. 13:00Kirobbanó siker koronázta a Június 11-én megrendezett Lóerők Éjszakája rendezvényt melyre több mint 4000 motorsportért rajongó autófanatikus látogatott el. A rendezvény főattrakciója a Hell Drift OB Pro Liga 3. futama volt, és ezzel egy időben a gyorsulási versenyek szerelmeseinek is lehetőséget biztosítottak, hogy autóik képességét megmérhessék a kivilágított kifutón. A rendezvény délután 5 órától nyitotta kapuit, de már ekkor tömött sorok várakoztak a bejutásra. A szervezők receptje bár egyszerűnek tűnhet mégis példás összefogás eredménye, hogy ilyen volumenű rendezvények is kiírásra kerülnek a DriftGP Hungary szervezet jóvoltából.
Nagy Gergely - TAG Racing csapat / Fotó: Danyikó Tamás
Az Országos Drift Bajnokság futamára 25 profi pilóta adta le nevezését, így a mezőny újfent rendkívül erősnek ígérkezett, hiszen csak a legjobb 16 pilóta kerülhetett fel a főtáblára a selejtezők után. A BMW hegemóniát megtörve a kvalifikációt Szabó Szilárd teljesítette E500-as Mercedesével a legjobban, őt követte a bajnoki tabella elején tanyázó Varga Tamás, míg harmadik a sorban Nagy Gergely volt egy E36-os bajorral. Mindenképpen üdítő azt látni, hogy a feltörekvő tehetségek egyre jobb és jobb teljesítményt nyújtanak a mezőnyben. Bár a mindössze 15 éves Varga Attila épphogy lecsúszott 17.-ként, bekerült azonban a verseny egyetlen női versenyzője Szántó Nikolett aki az előkelő 8. helyet szerezte meg bődületesen erős Z4-es BMW-jével.
Most már tudjuk, György Szilveszter autóján a design nem turbót hanem egy kompresszort ábrázol! / Fotó: Kis Endre
A legjobb 16 versenyző bemutatása már tökéletes külön erre az eseményre telepített egyedi pályavilágítással került lebonyolításra az amerikai és japán versenyek mintájára. A műsorvezetők rövid interjúkat készítettek és minden egyes pilótát több ezer néző komoly üdvrivalgása kísérte. A hazai drift versenyek történetében bátran írhatjuk, hogy a DriftGP csapat szervezői újra kitettek magukért és a professzionális drift egy újabb lépcsőjéhez érkeztünk! A rövid szünetekben mindig akadt egy-egy látványos bemutató, vagy közönségjáték. A nézők egy percig nem unatkozhattak, hiszen a drift mellett autószépség és hangnyomás verseny klubtalálkozók és élő DJ zene várt mindenkit a drift és a gyorsulási versenyt összekötő útszakaszon.
A páros küzdelmek első csatája komoly izgalmakat hozott főként az első helyen kvalifikált Szabó Szilárdnak. Továbbjutásának sorsát ugyanis egy komoly technikai hiba döntötte el. Autójának fékrendszere közel 100-as tempóban az egyik kanyar bejáratánál megszűnt létezni, így higgadtságának köszönhetően csak motorfékkel tudott levánszorogni a pályáról. Az első körben találkozott össze az előző két futam páros csaták fenegyereke a FederalTire különdíjasa Lakatos Zoltán, valamint a bajnoki elsőségért harcoló Varga Tamás „Puci”. Csatájuk csak visszahívást követően dőlt el Lakatos javára, aki a motorhibás Nissan Silvia helyett ezúttal csereautójával egy E30-as Pickup BMW-vel szállt harcba. Bár az autót vélhetően kellően felkészítették, Szekeres Ferenc ellen vívott csatájában a folytatásban technikai hiba miatt feladni kényszerült a versenyt. A hűtőrendszerért felelős biztosíték meghibásodása miatt sajnos menthetetlenül megadta magát a V8-as blokk, melyről heves olajfolyás adott bizonyítékot.
Ez bizony közel volt. Szántó Niki és György Szilveszter csatája a Top16-ban.
Fotó: Kis Endre
A legjobb 8 között az előző bajnoki futam ezüstérmesét Zahucki Zsoltot a Szlovákiából érkezett Roman Kolesar verte ki, aki jól láthatóan mindent feltett egy lapra és rendkívül agresszívan szabályos keretek között támadta rendre ellenfeleit. Ebben a körben búcsúzott Galacs Gábor ellenében Porkoláb Péter, valamint György Szilveszter sem bírt Nagy Gergellyel.
Porkoláb Péter nagy meglepetésre a bajnokság éllovasát búcsúztatta a Top16-ban / Fotó Kis Endre
Az elődöntőben Nagy Gergő csak többszöri visszahívás után tudott győzedelmeskedni Szekeres Ferenc ellen, aki sajnos nem túl sportszerűen a kigyorsítási szakasz végén érthetetlen módon belassult és ezzel nagy fejtörést okozott bizony ellenfelének. A másik ágon Roman Kolesar vívott ádáz csatát Galacs Gábor ellen és bár a közönség ovációja és bíztatása lélekben segíthetett mégis kevésnek bizonyult. Gábor vesztes párbaja után azonban készülhetett a bronz csatára ahol Szekeres Ferenc várta. Az első futamban Galacs előny tudott kovácsolni, míg a második körben Szekeres elől haladóként újra belassul, ami miatt ellenfele majdnem telibe verte 100 feletti tempóval. Elkerülve az ütközést Galacs a gumifalat célozta meg, de szerencsére épphogy meg tudott még állni. Az értékelő bírók a helyzet kielemezését követően, Szekeres kizárásán, illetve a büntető pontok alkalmazása között vacilláltak és végül utóbbi mellett döntöttek. A kört megismételtették, de Szekeres már eleve ponthátrányból kezdett neki, így bár szépen teljesített, a dobogó harmadik fokát és életének legnagyobb sikerét Galacs Gábor szerezte meg a lila E30 V8-as versenyautóval. A döntőben Nagy Gergő alias „Indián” már kellően felspannolva várta szlovák ellenfelét és bár szoros csatát vívtak az eredményhirdetésnél végül is kiderült, hogy magyar sikernek örülhetett a közönség. Roman Kolesar sem panaszkodhat, mert második helyezésén felül a bírók úgy döntöttek, hogy Ő viheti haza a FederalTire különdíját ami a nap legszebb és leglátványosabb csatájáért járt.
A DriftGP Hungary következő állomása Parádsasváron lesz június 25-én, ahol is Európában először hegyi drift versenyt rendeznek. A betétprogramról ezúttal rally I osztályú pilóták és az elmaradhatatlan Zsigulik fognak gondoskodni. Mindenképpen érdemes lesz tehát egy kirándulást szervezni erre a hétvégére a Mátrába.
Hell Drift OB Pro Liga 3. futam végeredmény:
1. Nagy Gergely – BMW E36 M3
2. Roman Kolesar (Szlovákia) – BMW E46 M3
3. Galacs Gábor – BMW E30 V8
4. Szekeres Ferenc – BMW E30 V8
FederalTire különdíj: Roman Kolesar
A bajnokság élmezőnye:
1. Tóth Géza 68 pont
2. Varga Tamás 49 pont
3. Nagy Gergely 45 pont
4. Szekeres Ferenc 44 pont
5. Zahucki Zsolt 42 pont
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.