Drifted.hu - Facebook

Hungarian Drifters

Hegyi Drift

Címkék

2011 (1) 9. (1) ádám (1) adam frank (1) ae86 (1) amatőr (1) ámon olviér (1) autolabor (2) autólimbó (2) autómánia (1) automap (1) autó találkozó (1) bajnoksag (1) bajnokság (89) balaz (1) bauer bence (1) bdc (2) bélapátfalva (6) bélkő (4) bélkő-hegy (4) bemutató (1) biggy (2) bírálás (1) blog (1) bmw (12) bojan kurbalija (3) brands (1) camaro (2) cepsa (1) clark (1) corolla (1) d1 (1) d1gp (1) daijiro yoshihara (1) dance (1) dan chapman (1) dely domonkos (1) Drfit Allstars (1) drfting.hu (1) drift (86) driftallstars (3) drifted (24) drifted.hu (3) drifter (28) driftgp (111) drifting (55) Drifting (1) drifting.hu (17) driftob (1) drift allstar (1) drift allstars (3) drift autósport (1) drift bajmokság (1) drift bajnokság (19) drift bírók (1) drift csapatok (1) drift eb (3) drift edzés (2) drift jamboree (1) drift nyári tábor (1) drift pontozás (1) drift tököl (6) drift trike (1) drift verseny (22) drift versenyző (1) duel (1) ebisu (2) edzés (3) edzőtábor (1) eedc (4) egri programok (2) éjszakája (1) énekes (1) europe (1) fanat x (1) fastfive (1) federal (12) ferrari (3) fesztivál (1) fiesta (1) flash (2) ford (4) formulad (2) fotó (1) fotópályázat (3) fusion (1) galacs (4) galacs gábor (1) giltner (1) girlytools (1) grid (1) grózinger (3) grózinger zsolt (1) gtt (1) gymerra (1) gymjhana grid (1) Gymkhana (1) gymkhana (58) gymkhana. (1) gymkhanaut (1) gymkhanauta (11) gymkhana verseny (1) györgy szilveszter (3) gyorsulás (26) GyorsulásiFutam (1) hachiroku (1) hairhungary (2) hajátültetés (2) hajbeültetés (2) hajhullás (1) halálos iramban (1) hegyidrift (4) Hegyi Drift (1) hegyi drift (8) hegyi felfutás (2) hegyi verseny (6) hell (31) hifi (1) hobby (1) honza (1) horváth feri (1) hunakamo (2) hunkamo (1) hvtm (1) imamura (1) james dean (1) james deane (1) jász attila (1) játék (2) jdm (2) jszv (1) juha (1) július (1) kakucs (1) kakucsring (1) kamion (1) kecskemét (3) kenwood (1) ken block (4) képek (5) kerényi ádám (5) kicker (3) king (1) king of europe (2) King of Europe (1) koe (11) kompresszor (1) kopaszodás (1) különdíj (1) kumho (1) kunmadaras (1) lakyboy (13) lfs (1) lóerők (1) lóerők éjszakája (17) Lóerők Éjszakája (1) m3 (1) madmike (1) magyarország (1) Magyar Drift Nap (1) Magyar Drift Szövetség (1) majális (4) máriapócs (24) mark luney (1) márton zoltán (1) matsuri (1) matt carter (1) mazda (1) megközelítés (1) mercedes (2) mester jános (1) mike ryan (1) mob (2) mustang (1) mycar (1) nagypálya (1) nagy ádám (3) nanoenergizer (3) nerom3 (2) niki (3) nissan (4) nyereményjáték (1) nyitrai attila (1) of (1) oktatás (1) parádsasvár (3) pgarage (1) photowheel (1) pickup (3) porkoláb (1) programok egerben (1) puci (12) queen of europe (1) rabócsiring (22) rabócsiriring (1) räikkönen (1) rally (1) rallyheart (2) rc (1) red crab (1) remmo niezen (1) reptér (1) rintanen (1) románia (2) rozovics tamás (2) rtl klub (1) rx7 (1) saito (1) sajtótájékoztató (1) sebesség fesztivál (7) shop (1) sierra (1) silvia (1) simon csaba (1) sporttv (1) sportverda (1) steven brooks (1) street (3) sung kang (1) szabó szilárd (1) szántó (3) szántó niki (2) szántó nikolett (1) szekeres (2) szerbia (1) szerszám (1) szezonnyitó (1) szuper levente (2) taszár (2) tér (1) tipe (1) tököl (26) tököli (1) tököli reptér (1) tököl drift (3) tordai istván (1) totalcar (1) tóth géza (8) touge (13) toyota (2) tsuiso (2) tudi (1) tuning (2) tv (3) v8 (2) varga (4) varga tamás (2) végső összecsapás (4) verseny (1) video (27) virtuál (1) vtart (1) xlsport (1) z4 (4) zacc (3) zángó zoltán (1) zentai (10) zora (2)

BMW Z4-M5 - Bemutató

Szántó Nikolett, azaz NeroM3 neve mindenkinek ismerősen cseng. Bizony, drift-portrék sorozatunk aktuális alanya az egyetlen női versenyző a magyar mezőnyben. Nikit már a kezdetektől láthattuk a pályán, 2006-ban még E36 M3 típusú utcai autójával próbálkozott, és a gumifüst mámorában azonnal versenyautó építésébe kezdett. 2007-ben már a jól ismert lila-zöld E30 M3 volánja mögött mosolygott. Azonban ez sem volt elég, és 2009-ben belevágott egy Z4 átalakításába, amit tavaly láthattunk először a pályán.

szanto_nikolett_photowheel_201Az alany egy nem éppen hibátlan BMW Z4 volt. A kocsi orra gyakorlatilag hiányzott. Ez azonban csak könnyítette az átalakítást, és jó ösztönzés volt egy brutálisabb külső megalkotására, ami sikerült is. A kocsi elől-hátul egyaránt hat centit szélesedett egy teljesen egyedi karosszériának köszönhetően. A súlyra is gondoltak a kialakításkor, ugyanis az autó teljes külseje karbon és üvegszál felhasználásával készült, csak a váza maradt meg az alap Z4-nek. A külső látványt tovább javítják a fóliázott ablakok, illetve a xenon-lámpák, amik nyilván Nikinek is segítenek.

szanto_nikolett_photowheel_101Ha felnyitjuk a gyorszáras, karbon géptetőt, semmit sem találunk, ami a kiindulási alapra utalna. A motorteret egy M5-ből származó S62 típusú, 5.0 literes, V8-as motor foglalja el. Ez az erőforrás 400 lóerőt biztosít. A lovakat a motorhoz tartozó M5 váltó tartja kordában, ennek kezelésekor 6 sebességből lehet választani. A hátsó kerekek megfelelő viselkedéséről egy nagyházas sperr gondoskodik, 3.9-es áttétellel. A motor vezérlését egy Whistler Racing elektronikára bízták, a hangorkánról pedig egy Proex rendszer gondoskodik, méghozzá 2x60mm-es csövek formájában.

szanto_nikolett_photowheel_010Ehhez az erőhöz természetesen megfelelő futóműre is szükség volt, amit a Katona cég biztosított. Állítható keménységű és magasságú gátlókról beszélünk, így mindig a megfelelő beállításokkal gurulhat Niki a pályára. A fékerőt gyári M5 fékek biztosítják, illetve a kanyarok megfelelő ívét egy AP Racing hidraulikus kézifékkel keresgélheti a pilóta. Ha pedig megvan az ív, egy E46 kormánymű segíti annak tartását, méghozzá 2,8-as teljes fordulattal. Innentől minden a kerekeken múlik, amik elöl 18"-os hátul pedig 17” vagy 18"-os felniket jelentenek, a gumi pedig természetesen cserélődik rajtuk.

szanto_nikolett_photowheel_007A belső tér sem maradt érintetlenül, sőt, minden megváltozott. A gyári belsőnek nyomát sem találjuk, a Sparco ülésekbe ülve profi versenyautóban találjuk magunkat, minden felesleges kacat nélkül. Szemben egy versenykormányt találunk, amely szintén a Sparco kínálatából érkezett. A teljes belső tér karbon borítást kapott, középen egy vadászgépet is megszégyenítő kapcsolóhalmaz található, de persze semmi sem felesleges. A kormány mögött a szokásos órák helyett egy AIM Sports MXL digitális kijelző-egységet találunk, ami minden fontos információról tájékoztatja a versenyzőt. Az alsóbb terekben egy Tilton pedálszetten pihentethetjük vagy épp erősíthetjük a lábunkat.

szanto_nikolett_photowheel_011Azért a női autó mindig női autó marad, Niki nem mondott le teljes mértékben a kényelemről. Az ablakok elektromosan vezérelhetők, sőt még egy párátlanító-berendezés és fűtésrendszer is található a kocsiban. Alaposan körülnézve további extrákat is találunk, amik nem minden versenyautóban vannak jelen. Versenytank, elektromos ventillátor, teflonos fékcsövek és üzemanyagcsövek, és egy kartervédő nyomán győződhetünk meg a profizmusról.

szanto_nikolett_photowheel_006Niki még az idei év elején sem volt teljesen elégedett az autóval, az első edzésen még a súlyeloszlást próbálták változtatni, ideiglenesen a kocsi elejében két súlyzót láthat, aki alá néz. A Z4 biztosan jelen lesz a nagyobb versenyeken idén, de erről és a további tervekről bővebben olvashattok a Nikivel készült interjúban.

A Photowheel.hu galériában még több képet találtok a kocsiról!

Címkék: bmw niki szántó z4

A bejegyzés trackback címe:

https://drifted.blog.hu/api/trackback/id/tr995167141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása