Drifted.hu - Facebook

Hungarian Drifters

Hegyi Drift

Címkék

2011 (1) 9. (1) ádám (1) adam frank (1) ae86 (1) amatőr (1) ámon olviér (1) autolabor (2) autólimbó (2) autómánia (1) automap (1) autó találkozó (1) bajnoksag (1) bajnokság (89) balaz (1) bauer bence (1) bdc (2) bélapátfalva (6) bélkő (4) bélkő-hegy (4) bemutató (1) biggy (2) bírálás (1) blog (1) bmw (12) bojan kurbalija (3) brands (1) camaro (2) cepsa (1) clark (1) corolla (1) d1 (1) d1gp (1) daijiro yoshihara (1) dance (1) dan chapman (1) dely domonkos (1) Drfit Allstars (1) drfting.hu (1) drift (86) driftallstars (3) drifted (24) drifted.hu (3) drifter (28) driftgp (111) drifting (55) Drifting (1) drifting.hu (17) driftob (1) drift allstar (1) drift allstars (3) drift autósport (1) drift bajmokság (1) drift bajnokság (19) drift bírók (1) drift csapatok (1) drift eb (3) drift edzés (2) drift jamboree (1) drift nyári tábor (1) drift pontozás (1) drift tököl (6) drift trike (1) drift verseny (22) drift versenyző (1) duel (1) ebisu (2) edzés (3) edzőtábor (1) eedc (4) egri programok (2) éjszakája (1) énekes (1) europe (1) fanat x (1) fastfive (1) federal (12) ferrari (3) fesztivál (1) fiesta (1) flash (2) ford (4) formulad (2) fotó (1) fotópályázat (3) fusion (1) galacs (4) galacs gábor (1) giltner (1) girlytools (1) grid (1) grózinger (3) grózinger zsolt (1) gtt (1) gymerra (1) gymjhana grid (1) gymkhana (58) Gymkhana (1) gymkhana. (1) gymkhanaut (1) gymkhanauta (11) gymkhana verseny (1) györgy szilveszter (3) gyorsulás (26) GyorsulásiFutam (1) hachiroku (1) hairhungary (2) hajátültetés (2) hajbeültetés (2) hajhullás (1) halálos iramban (1) hegyidrift (4) Hegyi Drift (1) hegyi drift (8) hegyi felfutás (2) hegyi verseny (6) hell (31) hifi (1) hobby (1) honza (1) horváth feri (1) hunakamo (2) hunkamo (1) hvtm (1) imamura (1) james dean (1) james deane (1) jász attila (1) játék (2) jdm (2) jszv (1) juha (1) július (1) kakucs (1) kakucsring (1) kamion (1) kecskemét (3) kenwood (1) ken block (4) képek (5) kerényi ádám (5) kicker (3) king (1) king of europe (2) King of Europe (1) koe (11) kompresszor (1) kopaszodás (1) különdíj (1) kumho (1) kunmadaras (1) lakyboy (13) lfs (1) lóerők (1) lóerők éjszakája (17) Lóerők Éjszakája (1) m3 (1) madmike (1) magyarország (1) Magyar Drift Nap (1) Magyar Drift Szövetség (1) majális (4) máriapócs (24) mark luney (1) márton zoltán (1) matsuri (1) matt carter (1) mazda (1) megközelítés (1) mercedes (2) mester jános (1) mike ryan (1) mob (2) mustang (1) mycar (1) nagypálya (1) nagy ádám (3) nanoenergizer (3) nerom3 (2) niki (3) nissan (4) nyereményjáték (1) nyitrai attila (1) of (1) oktatás (1) parádsasvár (3) pgarage (1) photowheel (1) pickup (3) porkoláb (1) programok egerben (1) puci (12) queen of europe (1) rabócsiring (22) rabócsiriring (1) räikkönen (1) rally (1) rallyheart (2) rc (1) red crab (1) remmo niezen (1) reptér (1) rintanen (1) románia (2) rozovics tamás (2) rtl klub (1) rx7 (1) saito (1) sajtótájékoztató (1) sebesség fesztivál (7) shop (1) sierra (1) silvia (1) simon csaba (1) sporttv (1) sportverda (1) steven brooks (1) street (3) sung kang (1) szabó szilárd (1) szántó (3) szántó niki (2) szántó nikolett (1) szekeres (2) szerbia (1) szerszám (1) szezonnyitó (1) szuper levente (2) taszár (2) tér (1) tipe (1) tököl (26) tököli (1) tököli reptér (1) tököl drift (3) tordai istván (1) totalcar (1) tóth géza (8) touge (13) toyota (2) tsuiso (2) tudi (1) tuning (2) tv (3) v8 (2) varga (4) varga tamás (2) végső összecsapás (4) verseny (1) video (27) virtuál (1) vtart (1) xlsport (1) z4 (4) zacc (3) zángó zoltán (1) zentai (10) zora (2)

Hell Drift OB Pro Liga nyitófutam - Beszámoló

A DriftGP Hungary kiírásában az idei első Pro kategóriás verseny került megrendezésre a tököli repülőtér aszfaltján. Az előzetes kiírásának megfelelően több mint harminc versenyző érkezett és a magyar pilóták mellett Csehországból, Horvátországból, Romániából, Szerbiából és Izraelből is neveztek pilóták. A szervezők az amerikai Formula Drift sorozat híres Road Atlanta pálya kijelölt szakaszát modellezték le egy az egyben, mely hatalmas siker volt mind az indulók, mind pedig a nézők körében. Bár egyszerűsége erre nem adott okot, mégis látványban az egyik, ha nem a legjobb pályát sikerült megépíteni a lehető legnagyobb biztonsági előírásoknak megfelelően.



A szombati edzésen több versenyzőnek kellett még vizsgáznia ahhoz, hogy a PRO licenc birtokában nevezhessen, ami természetesen alapfeltétel ebben a kategóriában. Itt eldőlt, hogy két külföldi versenyző hiába tett meg nagy távolságot, képességeik nem elegendőek ahhoz, hogy biztonságos páros (tsuiso) csatára legyenek képesek. A csehországi „veszedelem”, azaz a több mint 500LE-s Nissan Skyline R34-el érkező versenyzőnek sem volt szerencséje, ugyanis autójának kuplung szerkezete a nap végére megadta magát, így feladni kényszerült a versenyt. A szombati edzésnapon délután a szervezők újításának megfelelően már kizárólag párosával (tsuiso csatát imitálva) mehettek fel a pályára, ami nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a versenynapon sokkal látványosabban autózzanak, mint az eddig megszokott korábbi hazai drift versenyeken.


Vasárnap a kvalifikációs küzdelmek kezdetekor már minden versenyző felkészülten, de a versenydrukknak megfelelően igen izgatottan várta saját futamát. A tét nagy volt, ugyanis kizárólag a legjobb 16 pilóta jutott tovább a főtáblára, ahol már párosával, kiesési rendszerben kellett a továbbjutásért harcolni. A selejtezőt legjobban Tóth Géza teljesítette BMW E36 V8-as versenyautójával, őt követte Nagy Ádám, míg harmadiknak Nagy Róbert terelte be autóját kizárólag kilinccsel előre. A megfelelő Top16-os ágak kialakítása közben, míg folyt az adminisztráció a pályán bemutatkozott a nagy hírveréssel épített Hell Camaro. A nézők főként kiállítási darabként találkozhattak eddig az egyedi építésű autóval, most azonban megmutatta a Hell Racing Team tagja Varga Tamás „Puci” az autó bődületes erejét.



A továbbjutott 16 versenyző bemutatkozó felvonulása után a drift versenyek legjobb és legizgalmasabb része a tsuiso csaták következtek. A verseny ezen szakaszában a pilótáknak párosával felváltott sorrendben kell menniük egy-egy kört. Az elől haladónak az elvárásoknak megfelelően kvalifikációs kört kell teljesítenie, míg követőjének le kell másolni a produkciót a lehető legkisebb távolságot tartva. A mezőny komoly haderőt képviselt és ezt jól példázza az is, hogy a román bajnokság legutóbbi győztese Dobre Nicolae, vagy akár a nagy tehetségnek örvendő Ford Focus RWD-vel versenyző Zentai Sándor fel sem kerültek a főtáblára. De már az első csata Tóth Géza és Szabó Szilárd között is csak többszöri visszahívás után dőlt el Géza javára. A nemzetközi bírói gárdának nem volt tehát könnyű dolga!



Külön érdekessége volt még a rendezvénynek a Federal kupa, melyet a legszebb és leglátványosabb tsuiso csata főszereplője kaparinthatott meg magának. Ennek a sorsa a Top16-os küzdelmek során el is dőlt, mint utólag kiderült. Lakatos Zoltán a japán importos Nissan Silvia-val olyannyira megközelítette és nyomás alatt tartotta ellenfelét, melyre hazai futamokon eddig talán nem volt még példa. Bár a helycserés támadás után Zoli beforgott és kiesett, mégis Ő lett a verseny különdíj győztese. A mezőny egyetlen női versenyzője Szántó Niki is hiába kormányozta szinte tökéletesen Z4-es BMW-jét. Szoros csatában 6-4 / 6-4 –es eredménnyel alul maradt Nagy Róbert azaz „Biggy” ellenében.


Robi a Top8-as folytatásban megkapta a még egyetlen talpon maradt külföldi versenyzőt Bojan Kurbalijat. A szerb bajnok autója igen különleges volt, nem csak megjelenésében, hanem a motortérbe szerelt egyedi nitro vezérlés miatt is. Robi az első kört megnyerte, a visszavágón azonban Ő is beforgott, mint később kiderült ez Bojan indokolatlan belassulása, azaz fékezése miatt történhetett. Sajnos a sportszerűtlen viselkedést a bírók nem vették észre, ám Nagy Ádám az elődöntőben megtorolta Bojan viselkedését a 6-4 / 6-4 –es végeredménnyel. A Toyota 1JZ motorral felszerelt BMW E36-osával Ádám ezzel a döntőbe került. A másik ágon Varga Tamás egyenletes versenyzést bemutatva jutott túl egy-egy ellenfelén. Az elődöntőben a kvalifikáció győztesét Tóth Gézát is búcsúztatta, így kialakult a döntő párosítása.



A szervezők idei újításának megfelelően a 3. helyért zajló csata (Tóth Géza vs. Bojan Kurbalija), és a döntő csata (Varga Tamás vs. Nagy Ádám) eredményét a nézőkkel nem közölték azonnal, hogy az izgalmakat tovább fokozzák. Annyit tudhattak csupán, hogy a két küzdelem során a döntő volt szorosabb, hiszen csak a 2. visszahívás után adták le a bírák a végső győztest nevét. A dobogós helyekért folytatott küzdelmek után a négy résztvevő autó szinte még gumifüstbe burkolva gurult be a kiállítási terület eredményhirdető porondja elé. Ezt követően több száz néző közrefogásával hirdették ki a végeredményeket.



Döntő csaták pontozása:
3. helyért zajló csata – Tóth Géza vs. Bojan Kurbalisa (SRB) / 6-4; 5-5
1. helyért zajló csata  - Varga Tamás vs. Nagy Ádám / 6-4; 4-6; 5-5; 4-6 



Végeredmény:
1. Nagy Ádám – BMW E36 1JZ
2. Varga Tamás – BMW E30 V8
3. Tóth Géza – BMW E36 V8

Federal kupa különdíj: Lakatos Zoltán – Nissan Silvia

A bejegyzés trackback címe:

https://drifted.blog.hu/api/trackback/id/tr485167144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása