A TELEMETRIKUS BÍRÁLÁS 2011
2011.06.20. 07:29A KING OF EUROPE BEJELENTI A TELEMETRIKUS ELBÍRÁLÁST
King of Europe, az egyetlen Magyarországon is jelen lévő Európai Széria mindig vezető szerepet akar betölteni a drift innovációjában, elsőként jelentették be a 2004-es drift sorozat koncepcióját, elsőként kezdténk 2005-ben, és nagyon büszkék rá, hogy ismét elsőként jelenthették be az átváltást a teljesen elektronikus elbírálásra a 2011-es drift sorozatban.
Egy teljesen személyre szabott telemetrikus rendszert adtak ki, ez a rendszer “tri-axis” szenzort, G szenzort és GPS szenzort használja, másodpercenként 60-szor gyűjti be az információt, 10 cm-es pontossággal. Ez a rendszer UMTS hálózaton keresztül élőképet továbbít, eltávolítva azt az adatforgalmat, amit a rádióhullámok okoznak a verseny környezetében.
Minden jel (állandó és átmeneti) meg van jelölve a GPS-ben, rajtvonal, célvonal, elbírálási terület kezdete, clippoint-ok. A kvalifikációk alatt a rendszer magától működik és adja a pontokat, a vonalvezetés (clippoint-tól való távolság), sebesség (átlagsebesség a pályán) és a szög (átlag szög a kör alatt) alapján.
A bírák ad(hat)nak extra “show” pontokat.
A csaták alatt az elbírálás ugyanezen részletes információcsomag alapján történik, néhány extra jellemző hozzáadásával a végső döntés meghozatalához, mint például az átlag távolság a 2 autó között csata közben, valamint alulkormányzás automatikus felismerése.
A KOE-n új #22 szabály a lassú driftelésról továbbra is tökéletesen érvényes, a csatában a vezérautó átlagsebessége legyen ugyanakkora vagy nagyobb mint a kvalifikáció során, a telemetria észleli a gyors sebességesést, amit a bal lábbal történő fékezés okoz, ezzel nem marad esély a csalóknak, hogy trükkökkel győzzenek a képességeik helyett.
Végezetül, a telemetria sokkal pontosabban ad adatokat a drift versenyek során, mint amennyire az emberi szem és tapasztalat képes.
Miután több mint 1 évig sikeresen használták az Olasz nemzeti drift bajnokságon, csináltank néhány tesztet a King of Europe környezetében például Serresben a 2. futam alatt. Az “élő” használat előtt, Szlovákiában a King of Europe 3. Futam alatt, az utolsó teszt a romániai és horvát futamok alatt lesz júniusban.
Egy különleges megbeszélést fogunk tartani a King of Europe sofőröknek a kvalifikáció előtt és után is, hogy elmagyarázzuk, hogyan működik a rendszer. Meggyőződésünk, hogy ez a renszer óriási forradalmat hoz a drift versenyzésben, és eltünteti a kételyeket, melyek a sofőrökben merülnek fel a bírák ítélete miatt.
Example of 1 run of Marco Blasutta in Serres - King of Europe 2011 round 2
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.