Drifted.hu - Facebook

Hungarian Drifters

Hegyi Drift

Címkék

2011 (1) 9. (1) ádám (1) adam frank (1) ae86 (1) amatőr (1) ámon olviér (1) autolabor (2) autólimbó (2) autómánia (1) automap (1) autó találkozó (1) bajnoksag (1) bajnokság (89) balaz (1) bauer bence (1) bdc (2) bélapátfalva (6) bélkő (4) bélkő-hegy (4) bemutató (1) biggy (2) bírálás (1) blog (1) bmw (12) bojan kurbalija (3) brands (1) camaro (2) cepsa (1) clark (1) corolla (1) d1 (1) d1gp (1) daijiro yoshihara (1) dance (1) dan chapman (1) dely domonkos (1) Drfit Allstars (1) drfting.hu (1) drift (86) driftallstars (3) drifted (24) drifted.hu (3) drifter (28) driftgp (111) drifting (55) Drifting (1) drifting.hu (17) driftob (1) drift allstar (1) drift allstars (3) drift autósport (1) drift bajmokság (1) drift bajnokság (19) drift bírók (1) drift csapatok (1) drift eb (3) drift edzés (2) drift jamboree (1) drift nyári tábor (1) drift pontozás (1) drift tököl (6) drift trike (1) drift verseny (22) drift versenyző (1) duel (1) ebisu (2) edzés (3) edzőtábor (1) eedc (4) egri programok (2) éjszakája (1) énekes (1) europe (1) fanat x (1) fastfive (1) federal (12) ferrari (3) fesztivál (1) fiesta (1) flash (2) ford (4) formulad (2) fotó (1) fotópályázat (3) fusion (1) galacs (4) galacs gábor (1) giltner (1) girlytools (1) grid (1) grózinger (3) grózinger zsolt (1) gtt (1) gymerra (1) gymjhana grid (1) gymkhana (58) Gymkhana (1) gymkhana. (1) gymkhanaut (1) gymkhanauta (11) gymkhana verseny (1) györgy szilveszter (3) gyorsulás (26) GyorsulásiFutam (1) hachiroku (1) hairhungary (2) hajátültetés (2) hajbeültetés (2) hajhullás (1) halálos iramban (1) hegyidrift (4) Hegyi Drift (1) hegyi drift (8) hegyi felfutás (2) hegyi verseny (6) hell (31) hifi (1) hobby (1) honza (1) horváth feri (1) hunakamo (2) hunkamo (1) hvtm (1) imamura (1) james dean (1) james deane (1) jász attila (1) játék (2) jdm (2) jszv (1) juha (1) július (1) kakucs (1) kakucsring (1) kamion (1) kecskemét (3) kenwood (1) ken block (4) képek (5) kerényi ádám (5) kicker (3) king (1) king of europe (2) King of Europe (1) koe (11) kompresszor (1) kopaszodás (1) különdíj (1) kumho (1) kunmadaras (1) lakyboy (13) lfs (1) lóerők (1) Lóerők Éjszakája (1) lóerők éjszakája (17) m3 (1) madmike (1) magyarország (1) Magyar Drift Nap (1) Magyar Drift Szövetség (1) majális (4) máriapócs (24) mark luney (1) márton zoltán (1) matsuri (1) matt carter (1) mazda (1) megközelítés (1) mercedes (2) mester jános (1) mike ryan (1) mob (2) mustang (1) mycar (1) nagypálya (1) nagy ádám (3) nanoenergizer (3) nerom3 (2) niki (3) nissan (4) nyereményjáték (1) nyitrai attila (1) of (1) oktatás (1) parádsasvár (3) pgarage (1) photowheel (1) pickup (3) porkoláb (1) programok egerben (1) puci (12) queen of europe (1) rabócsiring (22) rabócsiriring (1) räikkönen (1) rally (1) rallyheart (2) rc (1) red crab (1) remmo niezen (1) reptér (1) rintanen (1) románia (2) rozovics tamás (2) rtl klub (1) rx7 (1) saito (1) sajtótájékoztató (1) sebesség fesztivál (7) shop (1) sierra (1) silvia (1) simon csaba (1) sporttv (1) sportverda (1) steven brooks (1) street (3) sung kang (1) szabó szilárd (1) szántó (3) szántó niki (2) szántó nikolett (1) szekeres (2) szerbia (1) szerszám (1) szezonnyitó (1) szuper levente (2) taszár (2) tér (1) tipe (1) tököl (26) tököli (1) tököli reptér (1) tököl drift (3) tordai istván (1) totalcar (1) tóth géza (8) touge (13) toyota (2) tsuiso (2) tudi (1) tuning (2) tv (3) v8 (2) varga (4) varga tamás (2) végső összecsapás (4) verseny (1) video (27) virtuál (1) vtart (1) xlsport (1) z4 (4) zacc (3) zángó zoltán (1) zentai (10) zora (2)

Gymkhanauta - Horváth Ferenc

Horváth Ferit is megkérdezte állandó riporterünk Orsi, hogy mi a véleménye a gymkhana sportágról, de nem csak őt faggatta erről, hanem Feri édesapjáról is kérdezett "Karcsibá"-ról is aki szintén Gymkhanauta, mint megtudtuk.

Apud indul a versenyen?

Feri: Apu sajnos nem tud elindulni, mert még nem érzi a pályát és a kocsija hamarabb ment tönkre, minthogy igazán bele tudott volna jönni. Az Ő múltjával, megértem, hogy nem szeretne "felsülni"! :)

http://photowheel.hu/images/stories/hirek/2011/04aprilis/gymkhana_practice01/gymkhana_duel_practice_01_photowheelhu_004.jpg

Mi is Karcsibá múltja? Hisz ezt sokan nem tudhatják.

Feri: Édesapám a 80-as évek közepén kezdett el versenyezni - amatőr rally (túra) bajnokságban - először az utcai Wartburgunkkal, majd egy gyári versenymotoros és gyári ötsebességes kormányváltós példánnyal. Ebben az időben édesanyámnak nem nagyon kellett aggódni azon, hogy hova teszi a virágcsokrait, mert szinte az összes versenyről kupával (ami akkoriban főleg váza volt) tért haza.
 
Ezután navigátorként folytatta pályafutását, melynek egyik jeles állomása volt az utolsó olyan Semperit rally, melyen a B-csoportos autók is érdekeltek voltak. Innen származik az egyik legszebb serlege, melyet Gerencsér Titi mellett egy VFTS-ben gyűjtött be a kategória megnyerésével. Ezután ismét visszaült a volán mögé az akkoriban formálódó rallycross bajnokságban egy 1500-as Ladába, mellyel óriási csatákat vívott többek között Kotán Petivel, aki akkor a jól ismert Minit terelgette.
 
Két szezon után ismét a navigátorülést választotta Topor Kálmán mellett először egy Lada Samara, majd egy jellegzetes hangú és sokak által kedvelt Audi 90 Quattro "társaságában". Pályafutásának csúcsa a 90-es évek közepe volt, amikor egy Ford Sierra Cosworth volánja mögött részt vett a hazai rallycross bajnokság N-csoportjának küzdelmeiben, és meg sem állt az összetett dobogó 3. fokáig a 95-ös és a 96-os sorozatban.
 
Ezután a "sofőri" pályafutása a szponzorok hiánya miatt megszakadt, és kis kihagyás után ismét a navigátor ülésben kötött ki ifj. Kesjár János mellett egy Citroen Saxo Kit Carban. Szinte minden hazai és nemzetközi versenyen sikerült felállniuk a kategória dobogójára, legtöbbször annak is a legfelső fokára, amiben nem kis szerepe volt édesapámnak, hisz a pilóta akkor tért át a pályázásról a rallyra, ahol mint tudjuk, néha az aszfalt más burkolatra vállt, és nincs lehetőség a hibázásra. Ezután maradt a jobb egyben, csak a szakág változott, mert egy rövid időre "levezetésképpen" átigazolt a Terep-ralliba.
 
Munkájának köszönhetően ezután sem szakadt el az autósporttól, hisz sok olyan versenyző van, aki a mai napig is csak őrá bízza féltett technikájának eljuttatását egyik helyről a másikra. És ugye 2007-ben én is belecsaptam a lecsóba, ami az ő segítsége nélkül nem menne ilyen gördülékenyen. Igaz, manapság már Ő kér tőlem tanácsot, hiába, ez egy másik világ, másik szakma :-)
 
Szerintem szép életpálya és véleményem szerint a Gymkhanaban is helyt áll majd ha kész lesz az autója. De térjünk vissza rád Miért tetszik a Gymkhana?
 
Feri: Sohasem voltam olyan elvakult fanatikus, aki csak egyféle autósportot tart igazi autósportnak. Én a szlalomtól a pályázáson át a driftig szeretek mindent amit 4 kerékkel lehet művelni. Ezért számomra a Gymkhana teljesen ideális versenyforma. Ráadásul nem minden a lóerő, ez külön tetszik benne!
 
Melyik a kedvenc feladatod, gyakorlatod?
 
Feri: A centrifuga, mert azt az elejétől kezdve élvezem és úgy gondolom, hogy a szűk fordulók gyors teljesítésén nagyon sok múlik az időeredmény szempontjából!
 
Hogy tetszik a pálya?
 
Feri: Nagyon tetszik, a helyszín adottságaihoz képest szerintem nagyon jól sikerült felépíteni. Egymást követik a gyors és lassú részek, ezért fontos a jó ritmus megtalálása.
 
A kocsidról mit kell tudni? "Elég" a Gymkhana-hoz?
 
Feri: Az autóm egy Ford Sierra XR4i, 2.9-es 24 szelepes V6 Ford Cosworth motorral, mely 180-200 LE között teljesít. Az idei évre sikerült majdnem minden olyan futóműalkatrészt beépíteni, mely jó alapot képez a sikeres szerepléshez. Jelenleg van egy kis gondunk az olajnyomással (többek között ezért nem tudtam annyit gyakorolni az április 23-i edzésen), de bízom benne, hogy ezt sikerül a versenyig megoldanunk. Úgy gondolom, hogy a Gymkhana-hoz elég, de azért a súlyának csökkentésével igyekszünk javítani a "menetdinamikáján". Polikarbonátra cseréljük a gyári üvegezést (az első szélvédő kivételével) és kivágunk belőle mindent (szó szerint és képletesen is), ami nehéz és nincs feladata. E mellett a meglévő 60-as kipufogó rendszert is szeretném 70-re cserélni, de ez nem biztos, hogy az első versenyig megvalósul.
 

http://photowheel.hu/images/stories/hirek/2011/04aprilis/gymkhana_practice01/gymkhana_duel_practice_01_photowheelhu_020.jpg

 
Mi az elvárásod magadtól? Hanyadik helyen szeretnél végezni?
 
Feri: Mint sokan mások, én is szeretnék nyerni, de ennél fontosabb, hogy minél több ellenféllel vívjak szoros csatákat, a Tuning Show-n lezajlott versenyhez hasonlóan. Ha sikerül kihozni magamból és a technikából a lehető legtöbbet, elégedett leszek. Mivel az első versenyen sikerült (Tuning Show) a dobogóra állnom, ezért most sem szeretném alább adni! :)
 
Jó csaták lesznek és biztos látványban sem lesz hiány. Reméljük hamarosan Karcsibá is indul majd és együtt, egymás ellen megy a Horváth Család! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://drifted.blog.hu/api/trackback/id/tr795167127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása