Drifted.hu - Facebook

Hungarian Drifters

Hegyi Drift

Címkék

2011 (1) 9. (1) ádám (1) adam frank (1) ae86 (1) amatőr (1) ámon olviér (1) autolabor (2) autólimbó (2) autómánia (1) automap (1) autó találkozó (1) bajnoksag (1) bajnokság (89) balaz (1) bauer bence (1) bdc (2) bélapátfalva (6) bélkő (4) bélkő-hegy (4) bemutató (1) biggy (2) bírálás (1) blog (1) bmw (12) bojan kurbalija (3) brands (1) camaro (2) cepsa (1) clark (1) corolla (1) d1 (1) d1gp (1) daijiro yoshihara (1) dance (1) dan chapman (1) dely domonkos (1) Drfit Allstars (1) drfting.hu (1) drift (86) driftallstars (3) drifted (24) drifted.hu (3) drifter (28) driftgp (111) Drifting (1) drifting (55) drifting.hu (17) driftob (1) drift allstar (1) drift allstars (3) drift autósport (1) drift bajmokság (1) drift bajnokság (19) drift bírók (1) drift csapatok (1) drift eb (3) drift edzés (2) drift jamboree (1) drift nyári tábor (1) drift pontozás (1) drift tököl (6) drift trike (1) drift verseny (22) drift versenyző (1) duel (1) ebisu (2) edzés (3) edzőtábor (1) eedc (4) egri programok (2) éjszakája (1) énekes (1) europe (1) fanat x (1) fastfive (1) federal (12) ferrari (3) fesztivál (1) fiesta (1) flash (2) ford (4) formulad (2) fotó (1) fotópályázat (3) fusion (1) galacs (4) galacs gábor (1) giltner (1) girlytools (1) grid (1) grózinger (3) grózinger zsolt (1) gtt (1) gymerra (1) gymjhana grid (1) Gymkhana (1) gymkhana (58) gymkhana. (1) gymkhanaut (1) gymkhanauta (11) gymkhana verseny (1) györgy szilveszter (3) gyorsulás (26) GyorsulásiFutam (1) hachiroku (1) hairhungary (2) hajátültetés (2) hajbeültetés (2) hajhullás (1) halálos iramban (1) hegyidrift (4) Hegyi Drift (1) hegyi drift (8) hegyi felfutás (2) hegyi verseny (6) hell (31) hifi (1) hobby (1) honza (1) horváth feri (1) hunakamo (2) hunkamo (1) hvtm (1) imamura (1) james dean (1) james deane (1) jász attila (1) játék (2) jdm (2) jszv (1) juha (1) július (1) kakucs (1) kakucsring (1) kamion (1) kecskemét (3) kenwood (1) ken block (4) képek (5) kerényi ádám (5) kicker (3) king (1) king of europe (2) King of Europe (1) koe (11) kompresszor (1) kopaszodás (1) különdíj (1) kumho (1) kunmadaras (1) lakyboy (13) lfs (1) lóerők (1) lóerők éjszakája (17) Lóerők Éjszakája (1) m3 (1) madmike (1) magyarország (1) Magyar Drift Nap (1) Magyar Drift Szövetség (1) majális (4) máriapócs (24) mark luney (1) márton zoltán (1) matsuri (1) matt carter (1) mazda (1) megközelítés (1) mercedes (2) mester jános (1) mike ryan (1) mob (2) mustang (1) mycar (1) nagypálya (1) nagy ádám (3) nanoenergizer (3) nerom3 (2) niki (3) nissan (4) nyereményjáték (1) nyitrai attila (1) of (1) oktatás (1) parádsasvár (3) pgarage (1) photowheel (1) pickup (3) porkoláb (1) programok egerben (1) puci (12) queen of europe (1) rabócsiring (22) rabócsiriring (1) räikkönen (1) rally (1) rallyheart (2) rc (1) red crab (1) remmo niezen (1) reptér (1) rintanen (1) románia (2) rozovics tamás (2) rtl klub (1) rx7 (1) saito (1) sajtótájékoztató (1) sebesség fesztivál (7) shop (1) sierra (1) silvia (1) simon csaba (1) sporttv (1) sportverda (1) steven brooks (1) street (3) sung kang (1) szabó szilárd (1) szántó (3) szántó niki (2) szántó nikolett (1) szekeres (2) szerbia (1) szerszám (1) szezonnyitó (1) szuper levente (2) taszár (2) tér (1) tipe (1) tököl (26) tököli (1) tököli reptér (1) tököl drift (3) tordai istván (1) totalcar (1) tóth géza (8) touge (13) toyota (2) tsuiso (2) tudi (1) tuning (2) tv (3) v8 (2) varga (4) varga tamás (2) végső összecsapás (4) verseny (1) video (27) virtuál (1) vtart (1) xlsport (1) z4 (4) zacc (3) zángó zoltán (1) zentai (10) zora (2)

Gym-Erra - Ford Sierra - Bemutató

DSC_2228Mostani bemutatónk alanya nem más, mint a Magyarországon idén debütáló sportág, a gymkhana felvezető-autója. A Gym-Erra név első fele tehát már meg is van fejtve, a maradék pedig a kiindulási alapra utal, azaz a Ford Sierrára. De senkit ne tévesszen meg a külső, nem ilyen egyszerű a történet. A gymkhana részleteibe most nem megyünk bele, erről mindent megtaláltok a sportág hivatalos weboldalán, itt most minden az autóról szól.

_MG_8184

Kezdjünk mindent az elején. Giltner Attila Gábor, a Gyorsulási Futam rendezője gondolt egyet, és behozta országunkba a gymkhanát. Etikus szervező lévén, nem érezte korrektnek, hogy versenyzőként is jelen legyen saját versenyein, de azért nem akart teljesen kimaradni a mókából. Innen jött az ötlet, hogy legyen egy „pace-car” is a versenyeken. Ezt a szerepet hivatott betölteni a Sierra, amelyet a DriftGarázs elnöke, Remetehegyi László, azaz Leslie szaktudására bízott. Gyakorlatilag, ha valahol felmerül a Ford és a versenyautó egy mondatban, ott Leslie neve is szerepel. A Gym-Erra építésében segítségére volt Jatis is, akit a driftpályán táncoló, narancssárga kutyacsont-Escort volánja mögött szoktunk látni.

DSC_2285

Az autó 1987-ben gördült le a gyártósorról, méghozzá egy 1.6-os motorral szerelve, háromajtós formában. A kupé karosszéria először egy könnyítési projekt áldozatává vált; minden felesleget kipakoltak belőle. Ezután következett a bukócső beszerelése és a maradék kasztni megerősítése. Ezeknek fontos szerepe van a versenyautók életében, hiszen hosszú távú „nyúzásnak” vannak kitéve. Néhány helyen szükség volt a kasztni átalakítására is, az építés során felhasznált alkatrészek egy része ugyanis nem pont ebbe a modellbe készült, még csak nem is márkatársba. A kerékjáratokat is „vagdosni” kellett kicsit, ugyanis a futásmagasság jelentősen alacsonyabb, a kerekek pedig bőven szélesebbek a Sierra által korábban ismert értékeknél.

_MG_8166

A külső megalkotásakor sem hanyagolták el a súlycsökkentés szempontját, hiszen az első lökhárító és a motorháztető üvegszálas anyagból készült, a kerékíveket borító, ’80-as éveket idéző szélesítések pedig kevlárból vannak. Az autó megjelenését tovább javítja az egészet borító egyedi fényezés. A piros-fehér mintához tökéletesen passzolnak a fehér felnik, amelyeket a RIAL cég gyártott Mercedesekhez, esetünkben 8x16 ET11 méretben.

DSC_2265

A futóműben is komoly átalakításokat eszközöltek, hogy elérjék a megfelelő kezelhetőséget és viselkedést a pályán. Itt Leslie egy jól bevált módszert alkalmazott, a Ford Scorpio futóműve tökéletesen illik a Sierrába, de nem bízták a dolgot a véletlenre, egyből a Cosworth változat alól szedték ki a szükséges alkatrészeket. A nyomtáv oldalanként 5-6 centit nőtt futómű cseréjével, ezért is volt szükség a csavarozott szélesítésekre. Ebből egyébként elöl 20, hátul 25mm nyomtávszélesítő, ami a jobb kormányszög eléréséhez kellett.

_MG_8164

A gyári szilentek poliuretánra és fémre cserélődtek, a rugós tagokat pedig elöl RD rugókkal állíthatóvá tették. Hátul már nem elégedtek meg ennyivel, ide egy Transitból kölcsönözték a lengéscsillapítókat, szintén RD rugókkal és állítható szárral szerelve. A megállásról 4 hűtött tárcsafék gondoskodik, amelyek szintén a Cosworth Scorpióból érkeztek, méghozzá elöl 278, hátul 272mm-es méretben.

DSC_2278

A beltér sem maradt érintetlenül, minden felesleget eltüntettek, csak a legszükségesebb eszközök kaptak helyet. Természetesen kagylóülések várnak az ajtó mögött, méghozzá FIA homológ „székekről” beszélünk. Jobbra természetesen egy hidraulikus kézifék karját találjuk, szemben pedig egy versenykormányt szorongathatunk. A műszerfalat különböző kapcsolók és mérőműszerek lepik el, hogy a sofőr mindenről tudjon, és mindent egy gombnyomással irányíthasson az autóból.

_MG_8201

A motort nem véletlenül hagytam utoljára, itt jön ugyanis a legnagyobb meglepetés: a Ford valójában nem is Ford. A szív egy Nissanból érkezett, méghozzá a 180SX-hez tartozó CA18DET erőforrásról van szó. Jelenleg körülbelül 260-280 lóerőt ad le a hátsó kerekekre, ami elsőre kevésnek tűnik a driftautókhoz képest, azonban hihetetlenül könnyű az autó; szárazon pontosan egy tonnát nyom. Üzemanyaggal, hűtővízzel és olajjal együtt is csak 1030 kg jut a lovakra.

gymerra_11_04_09_015-2

Na, de térjünk vissza a motorhoz; a megfelelő működést egy Greddy E-Manage Ultimate elektronika felügyeli és irányítja. A teljesítménynövekedés legnagyobb részét egy Garrett T28R turbó okozza. A csigában keletkező nyomást egy Greddy ProfecB elektronikus turbónyomás-szabályzó vezérli, a felesleget pedig egy Blitz DD lefújószelep tüsszenti ki, amihez persze a jól ismert hanghatás is jár. Az intercooler egy R32-es Skyline orrából érkezett, és egyedi csövezésen át vezeti a levegőt a megfelelő helyre. Az injektorok szintén egy Skyline motorteréből szöktek, 444 cm3 méretben. A pontos váltásokat egy Short Shifter segíti, melynek lényege, hogy a váltóút hosszát csökkenti, így könnyebb a sebességek közt gyors változtatást eszközölni. Szintén a váltást segíti a kevlár versenykuplung. A megfelelő hajtást egy 7.5' viszkós sperrdifi biztosítja, amely szintén a Cosworth Scorpio alatt élt korábban. A felesleges gázoknak egy 70-es Proex rendszer mutatja az utat, természetesen az elvárt hangorkán kíséretével. A versenytank és a fémszövetes fékcsövek pedig már alapvető elemei egy versenyautónak.

gymerra_11_04_09_014-2

A kocsi még most sincs kész - bár egy versenyautó sosincs -, számos átalakításon fog még átesni, hogy hétről-hétre elnyerje végleges formáját. Hivatalosan az első gymkhana verseny döntőseit fogja felvezetni május 15-én, a tököli repülőtéren.

Alig várjuk!

Addig pedig tekintsétek meg a Photowheel.hu galériáját, ahol még több képet találtok a Gym-Erra minden részletéről!

Forrás: Photowheel.hu; írta: Danyi

A bejegyzés trackback címe:

https://drifted.blog.hu/api/trackback/id/tr175167134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása